HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP


HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP

HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP  

H Honda CBR1000RR Fireblade SP ανεβάζει σε άλλο επίπεδο την έννοια του Απόλυτου Ελέγχου. Ελαφρύτερη κατά 15 κιλά και με μεγαλύτερη ισχύ κατά 8 kW, προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος από κάθε άλλη Fireblade – αναλογία βελτιωμένη κατά 14% από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η μοτοσυκλέτα είναι επίσης εφοδιασμένη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, ημιενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins, με το σύστημα Ελέγχου Ροπής της Honda (HSTC), με σύστημα Ελέγχου Φρένου του Κινητήρα (SEB), νέο ABS, Quickshifter, Σύστημα Υποβοήθησης στα Κατεβάσματα (Downshift Assist), Σύστημα Επιλογής Προγραμμάτων Οδήγησης (RMSS) και Σύστημα Επιλογής Ισχύος (PS). Με τεχνολογία που προέρχεται κατευθείαν από την RC213V-S replica των MotoGP, η νέα Fireblade απογειώνει ακόμη περισσότερο την εμπειρία της οδήγησης.    

Έτος 1992. Κάτι εντελώς καινούριο έρχεται να συγκλονίσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Η νέα CBR900RR Fireblade γεννιέται χάρη στη ριζοσπαστική φιλοσοφία της Honda ως έκφραση ιδανικής ισορροπίας ανάμεσα στη δύναμη και το βάρος.

Μικρότερη σε μέγεθος και πιο ευέλικτη από το μεγαλύτερου κυβισμού ανταγωνισμό, διαθέτει έναν πανίσχυρο, τετρακύλινδρο κινητήρα και ως σύνολο καταφέρνει να αλλάξει την αντίληψη του πώς πρέπει να είναι φτιαγμένη και τι μπορεί να κάνει μία open σπορ μοτοσυκλέτα σε μία εποχή, μάλιστα, στην οποία όλοι ήταν επικεντρωμένοι στην απόλυτη ισχύ και στην ταχύτητα στην ευθεία.

Στα επόμενα 25 χρόνια η Fireblade άλλαξε πολύ και εξελίχτηκε δραματικά αλλά σε κάθε της γενιά ακολουθούσε πιστά το αρχικό πνεύμα, αυτό του Απόλυτου Ελέγχου. Η κάθε γενιά Fireblade βασίστηκε στην κληρονομιά που δημιούργησε το αρχέτυπο μοντέλο προσφέροντας ένα ισορροπημένο πακέτο το οποίο λειτουργεί απίστευτα καλά τόσο στην πίστα όσο και - κατά κύριο λόγο - στο δρόμο, προσφέροντας μία άνετη και συγχρόνως μοναδικά απολαυστική εμπειρία οδήγησης.

Το γεγονός ότι η Fireblade είναι εξαιρετική σε αγώνες ανοιχτού δρόμου - στο περίφημο TT του Isle of Man, για παράδειγμα, είναι η πιο επιτυχημένη 1000άρα στην ιστορία με 23 νίκες συνολικά - είναι η καλύτερη απόδειξη της ταχύτητας, της οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας της απόδοσης στις πιο ακραίες συνθήκες σε πραγματικό δρόμο. 

Έτος 2017. Με την ευκαιρία του εορτασμού 25 χρόνων Fireblade, η Honda παρουσιάζει τη νέα CBR1000RR Fireblade SP. Οι μηχανικοί της Honda, πιστοί όπως πάντα στις δύο βασικές αρχές του πρώτου μοντέλου - τη δύναμη και το χαμηλό βάρος - εστίασαν κυρίως στη συμπεριφορά στις στροφές, στην επιτάχυνση και στο φρενάρισμα. Σαν αποτέλεσμα, η Fireblade SP του 2017 είναι σημαντικά ελαφρύτερη από την προηγούμενη και πιο δυνατή ενώ διαθέτει σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων κορυφαίας τεχνολογίας, τα οποία συνοψίζουν την εξέλιξη της αρχικής σύλληψης με τέσσερις λέξεις: το Επόμενο Στάδιο του Απόλυτου Ελέγχου.

Δηλαδή, όλα αυτά που πρέπει να διαθέτει μία Fireblade και ακόμη περισσότερα.

M. Σάτο, Επικεφαλής Προγράμματος CBR1000RR Fireblade SP 2017

«Όλες οι superbike 1000cc είναι εξαιρετικά δείγματα τεχνολογίας υψηλών επιδόσεων. Όμως για εμάς, για τη νέα Fireblade, το εξαιρετικό θέλουμε να σημαίνει ικανοποιητική συμπεριφορά και αίσθηση απόλυτου ελέγχου ενός τέτοιου μηχανήματος. Ο σκοπός της είναι - όπου και αν την οδηγείς - να σε κάνει να απολαμβάνεις κάτι που δεν μπορείς να βιώσεις στην καθημερινότητα, κάτι αξεπέραστο.

Η πρώτη CBR900RR παραμένει σταθμός στην ιστορία μας αλλά και έμπνευση για να μειώσουμε δραστικά το βάρος και να αυξήσουμε την ισχύ. Και για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο της έννοιας “Απόλυτος Έλεγχος”, έχουμε εφοδιάσει τη μοτοσυκλέτα με ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία υποβοηθούν τον αναβάτη σε κάθε επίπεδο. Ολοκληρωτικά.

Τι υπόσχεται λοιπόν η νέα μας Fireblade στους πελάτες μας; Είναι απλό: την καθαρή χαρά της οδήγησης».

Υπάρχουν τρία στοιχεία - κλειδιά στο χαρακτήρα της νέας Fireblade SP: το χαμηλότερο βάρος, η αυξημένη ισχύς και τα ηλεκτρονικά που υποβοηθούν τον αναβάτη οποτεδήποτε και οπουδήποτε οδηγεί.

Το νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου παρέχει κατ’ επιλογήν, διαρκή βοήθεια στον αναβάτη με μεγάλη ακρίβεια. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μία μονάδα καταγραφής της αδράνειας σε 5 άξονες (IMU) η οποία ελέγχει τι ακριβώς κάνει η μοτοσυκλέτα σε κάθε επίπεδο. Η μονάδα υποστηρίζει επίσης το Σύστημα Επιλογής Ροπής της Honda (Selectable Torque Control - HSTC) το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω της κεντρικής μονάδας FI-ECU και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Το νέο ABS, το οποίο επίσης συνεργάζεται με τη μονάδα IMU, διαθέτει Έλεγχο Ανύψωσης του Πίσω Τροχού (Rear Lift Control) και δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να φρενάρει δυνατά, βαθιά μέσα στη στροφή. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω τροχό καταγράφεται και, ανάλογα με τις προεπιλογές του αναβάτη, ενεργοποιεί το Σύστημα Αποτροπής Σούζας (Wheelie Control).

Το σύστημα συνεργάζεται επίσης με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πρόγραμμα ρύθμισης της ανάρτησης, το οποίο αφορά στη ρύθμιση της απόσβεσης τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά του ημι-ενεργητικού (Semiautomatic Electronic Control S-EC) πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ της Öhlins. Τι σημαίνει αυτό για τον αναβάτη; Το ότι έχει στη διάθεσή του ένα ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο στο οποίο η λειτουργία της ανάρτησης - στη βασική της ρύθμιση ή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα από τον αναβάτη - να ανταποκρίνεται ιδανικά σε κάθε περίσταση. Το σύστημα λειτουργεί άψογα σε δρόμο και σε πίστα εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή για τη Honda.    

Παράλληλα με το σύστημα S-EC το οποίο ελέγχει την ανάρτηση, το σύστημα Ρύθμισης της Ροπής HSTC της Honda διαχειρίζεται με απόλυτη ακρίβεια την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω των μονάδων IMU, FI-ECU και του ηλεκτρονικού γκαζιού, ενώ προσφέρει και τη λειτουργία ελέγχου της σούζας. 

Στα όργανα υπάρχουν τρεις επιλογές απεικόνισης - Street, Circuit και Mechanic - παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Ο αναβάτης ελέγχει τα μενού της οθόνης υγρών κρυστάλλων TFT από το διακόπτη στο αριστερό γκριπ όπως και στην RC213V-S, την έκδοση δρόμου της RC213V των MotoGP.

Ενώ το πακέτο των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου είναι ουσιαστικά μία καινοτομία για την Fireblade, τα άλλα δύο στοιχεία της - η ισχύς και το βάρος - ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της πρώτης Fireblade του 1992. Ο κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα και είναι πιο υψηλόστροφος, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και αναβαθμισμένο χρονισμό βαλβίδων. Είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος εν σειρά της Honda με Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Γκάζι (Throttle-By-Wire) και Αισθητήρα Ανοίγματος του Γκαζιού APS, δύο λειτουργίες που προέρχονται από τεχνολογία που απευθυνόταν στην RC213V-S.

Η ροπή από τις χαμηλές στροφές και η ισχύς έχουν βελτιωθεί, με την αύξηση της μέγιστης ισχύος να ισοδυναμεί με 8KW και να φτάνει τα 141Kw στις 13.000 σ.α.λ. Τρία διαθέσιμα προγράμματα ισχύος είναι στη διάθεση του αναβάτη. Το Quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό όπως και το Downshift Assist (με autoblipper) και έναν νέο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης.

Χάρη στη χρήση μαγνησίου και στην προσπάθεια για μείωση βάρους που έχουν υποστεί διάφορα τμήματα του κινητήρα, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 2 κιλά. Ελαφρύτερη είναι και η νέα εξάτμιση από τιτάνιο η οποία συνεισφέρει μαζί με το ρεζερβουάρ - επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο - στην ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας.

Συνολικά, η Fireblade SP είναι 15 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο ζυγίζοντας μαζί με τα υγρά της 195 κιλά.

Δύο λέξεις αρκούν για να περιγράψουν την εμφάνιση της νέας Fireblade SP: μίνιμαλ και δυναμική. Η σχεδιαστική ομάδα ήθελε μία μοτοσυκλέτα με συμπαγείς διαστάσεις με αποτέλεσμα οι επάνω και μεσαίες επιφάνειες του φέρινγκ να έχουν συρρικνωθεί στο ελάχιστο δυνατό. Οι γραμμές της μοτοσυκλέτας υποδηλώνουν τον επιθετικό χαρακτήρα της και επικεντρώνονται στη λειτουργικότητα, στη λεπτομέρεια και στην ποιότητα του φινιρίσματος.

Όλα τα φώτα της μοτοσυκλέτας είναι τεχνολογίας LED με τους δύο μπροστά προβολείς να εξυπηρετούν τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Η Fireblade SP με το ιδιαίτερα κεκλιμένο λογότυπο είναι βαμμένη σε τριχρωμία με βασικό χρώμα το κόκκινο (αντί για το λευκό), αποτίοντας φόρο τιμής στην αγωνιστική παράδοση και την ιστορία της Honda.

Η Fireblade του 2017 είναι η πρώτη τετρακύλινδρη εν σειρά μοτοσυκλέτα της Honda με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι (TBW). Το σύστημα προέρχεται από εκείνο της RC213V-S και έχει εξελιχθεί ώστε να δίνει υψηλής ακρίβειας έλεγχο του γκαζιού και φυσική αίσθηση στο δεξί γκριπ.

Η Επιλογή των Προγραμμάτων Ισχύος γίνεται από το Σύστημα Επιλογής Προγραμμάτων Οδήγησης. Πέντε προγράμματα ισχύος είναι διαθέσιμα: το επίπεδο 1 δίνει μέγιστη ισχύ και στις έξι σχέσεις του κιβωτίου. Το 2 προσφέρει απαλή αίσθηση στο γκάζι, τόσο στο άνοιγμα όσο και στο κλείσιμο. Το επίπεδο 5 ελέγχει πιο δραστικά την παροχή ισχύος εξασφαλίζοντας την πιο απαλή απόκριση στο γκάζι. Όλα τα επίπεδα έχουν την ίδια αίσθηση στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού.

Ο μοχλός του κιβωτίου ταχυτήτων είναι στάνταρ εφοδιασμένος με Quickshifter, το οποίο επιτρέπει αλλαγές χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, επιδρώντας στην τροφοδοσία καυσίμου και στην ανάφλεξη. Το σύστημα διαθέτει τρία επίπεδα λειτουργίας συν δυνατότητα απενεργοποίησης. Το σύστημα Downshift Assist, επιτρέπει κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη, επιδρώντας επίσης στην τροφοδοσία και στην ανάφλεξη αλλά και στο Throttle-By-Wire, το οποίο ανοίγει στιγμιαία το γκάζι στα κατεβάσματα. Το σύστημα διαθέτει επίσης 3 επίπεδα λειτουργίας συν δυνατότητα απενεργοποίησης.

Οι μηχανικοί της Honda μελέτησαν διεξοδικά τον 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 999,8 κ.εκ. ώστε να τον κάνουν όσο το δυνατό πιο ελαφρύ και ισχυρό. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους συνοψίζεται στην αύξηση της ισχύος κατά 8 kW, στην εξοικονόμηση βάρους 2 κιλών και στην αύξηση του ρυθμού περιστροφής στις 13.000 σ.α.λ.

Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί στα 141kW (192 ίπποι) στις 13.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 116 Nm η οποία αποδίδεται στις 11.000 σ.α.λ. Η  διάμετρος επί διαδρομή παραμένουν στα 76 x 55.1χλστ. αλλά η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί από το 12,3:1 στο 13:1. Πρόκειται για έναν κινητήρα σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξέλιξης με υλικά υψηλότερων προδιαγραφών από τα αντίστοιχα του απερχόμενου μοντέλου όπως ο στροφαλοφόρος, το σύστημα κίνησης βαλβίδων και η μετάδοση.

 

Copyright © Ekthesimotosikletas.gr - All rights reserved.